zondag 2 mei 2010

Roosjes maken

Hallo iedereen,

zoals beloofd heb ik vandaag foto's genomen van hoe ik de roosjes op mijn kaartjes maak. Mijn eerste roosje heb ik gebaseerd op een handleiding uit het tijdschrift van Magnolia maar al doende heb ik hier en daar wat wijzigingen aangebracht omdat ik dit persoonlijk gemakkelijker vond. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, als er iets niet duidelijk is, geef je maar een seintje.

Stap 1 - 3 bloemen uitponsen met de bloemenpons (diameter 2,5 cm). Je kan ook de bloemenpons van 3,5 cm nemen om grotere rozen te maken. Persoonlijk vind ik de kleine roosjes ideaal van maat voor op kaartjes.


Stap 2 - de bloemenranden beïnkten met een watje en colorbox inkt. Hier heb ik de kleur magenta gebruikt.


Stap 3 - de drie bloemen 3 maal plooien. Bij de eerste bloem knip je tussen 2 blaadjes in (op de vouw). Bij de tweede knip je er een blaadje van tussen, bij de derde 2 bloemblaadjes. Bij het maken van een klein roosje gebruik ik het enkele bloemblaadje niet.


Stap 4 - het eerste en het laatste bloemblaadje op elkaar kleven zodat je kelken krijgt.


Stap 5 - met de embossingpen elk bloemblaadje omkrullen.


Stap 6 - het puntje van de grootste kelk een beetje plat drukken zodat je het roosjes achteraf gemakkelijker kan opkleven op een kaartje. Zo ziet de achterkant eruit na het platdrukken.


Stap 7 - van de tweede en derde bloemkelk het puntje afknippen. In de Magnolia-handleiding worden deze punten ook platgedrukt maar dan had ik moeilijkheden om het laatste stuk (2 bloemblaadjes) erin te kleven.


 Stap 8 - de bloemkelken met tacky glue of een andere stevige lijm op elkaar kleven en het stuk met de 2 bloemblaadjes oprollen, ook hier het puntje bijsnijden zodat dit mooi in de 3 bloemkelken past.


Stap 9 - Hier zie je hoe twee bloemkelken op elkaar worden gekleefd.


Stap 10 - het eindresultaat. Als laatste worden de opgerolde 2 bloemblaadjes in de kern gekleefd.
Het enkele bloemblaadje dat nog overblijft heb ik hier niet gebruikt. Bij de grote rozen die je met de bloemenpons van 3,5 cm maakt, is het geen probleem om ook dit in de kern aan te brengen maar bij dit klein roosje heb ik het er niet aan toegevoegd omdat ik het te veel vond.


Nog een beetje glimmermist pearl over spuiten en je roosje is af ;-)

Ik hoop dat ik jullie hiermee heb verder geholpen. Eens je eraan begint, gaat het heel vlot. Ik vind ze heel mooi en je kan ze in elke kleur maken zodat ze steeds weer bij de kleuren van je kaart passen.

Nog een fijne zondag en heel erg bedankt voor al jullie toffe reacties op mijn laatste kaart. Ik vond het ook zo leuk om er nieuwe volgers bij te hebben, blij dat jullie er bij zijn! Hopelijk kan ik jullie boeien met mijn creaties ;-)

Vele groetjes,

Lins x

21 opmerkingen:

Fabiola zei

c'est super merci

Cherie zei

Hi Lins,
Hope your weekend is going well. The tutorial looks really good and I will have a go. They say a picture can say a thousand words so in this case it doesn't matter that I can't read your blog.
would you consider putting a translate gadget on.
Love from your teamy Cherie

Anoniem zei

Lins, bedankt hoor voor die duidelijke uitleg over de roosjes.
Ik ga het dadelijk uitproberen.
grtjes
Christa

Angelwood zei

Wonderful tutorial, Lins. I's going to try this one! hugs, Angela

Crealin zei

Hi Cherie,

I have a translate gadget in my sidebar, right beneath the teddy stampers team. The google translations aren't always what they should be but it can help ;-)

Hugs,

Lins x

Rolinka zei

Wat geweldig zeg!
Ga het ook zeker een x proberen....

Liefs Rolinka

Cherie zei

Hi Lins Thank you I didn't realise that was the translate gadget.
I should really try to learn.
Love Cherie

Karin zei

wat superrrr ik ga eens kijken of ik dat zelf ook eens voor elkaar kan krijgen

Groetjes karin

ScrapMartine zei

Hoi Lins,

Bedankt voor de toffe tutorial.
Heb het meteen uitgeprobeerd en het is gelukt :)

Groetjes,
Martine

celia zei

Hey Lins wat leuk,ik wil het ook wel eens proberen,alleen heb ik zo geen pons maar...misschien kan ik wel iets vinden op de cricut!Proficiat met je volgers "schattie"!
Veel liefs,Celia.

Angélique zei

Wat een leuke tutorial heb je gemaakt en bovendien erg duidelijk uitgelegd!

*hugs*
Angélique

Gusta zei

wat goed van je meid ik ga het zeker een keer proberen

xxx Gusta

Wendy ten Hove zei

Wauw, Lins, super, wat een fijne beschrijving! Het ziet er voor mij nog wel een beetje als gepriegel uit, hi hi, maar misschien valt het inderdaad mee, zoals je op het einde zegt. Ik ga het zeker proberen, want ik heb nog niet zo veel bloemetjes en die vind ik altijd wel leuk staan, dus ik ga eens aan de slag! Dankjewel!

Groetjes,
Wendy

Anneke zei

Hoi Lins,
Dank je wel voor de hele duidelijke uitleg over de roosjes ;)
Ga het ook eens proberen!
Groetjes Anneke

Anne-Marije zei

Wat een duidelijke uitleg Lins! Ik ga het zeker een keer proberen als ik weer tijd heb... Ik ben nu 'fijn' aan het leren voor mijn examen.
xxx Anne-Marije

Debbie Stip zei

Wat een superduidelijke en mooie handleiding! Dit ga ik zeker gauw proberen(eerst nog even de juiste pons kopen, heb van die soort alleen een hele grote van 5cm, wat dan wel weer hele mooie grote bloemen geeft voor op een kado ofzo denk ik...)
Wat ik vooral ook heel fijn vind, is dat je nu idd makkelijk je bloemen bij je papier kunt matchen! Helemaal super bedankt voor de uitleg Lins!
xxDebbie

Anoniem zei

Ontzettend bedankt voor deze leuke tutorial. Ik ga het zeker ook eens proberen!
xx Myriam

*Ellen* zei

supers hoe je dit hebt gemaakt

Jetty zei

tnx voor je uitleg. Heb je vermeld met een link op mijn blog.

Jetty zei

bedankt voor deze uitleg. Heb een link op mijn blog geplaatst.

oma-nel42 zei

eindelijk gelukt Lins
bedankt!
gr nel

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
© All content, including photographs, is shared for personal inspiration only.

© Alles wat geplaatst wordt, inclusief foto's, wordt graag gedeeld enkel voor persoonlijke inspiratie.